Frequently Asked Questions

Below you find the answers to questions that have been most frequently asked to our customer service. Scroll down for the English questions and answers.Is your question not here? Contact our customer service (e-mail) or call: 010 - 214 06 01. We are reachable by phone on working days between 09:00 and 16:30. 

Please note: Due to busy periods during the holiday season at PostNL, your order may arrive a bit later.

Ik heb besteld maar nog steeds niets ontvangen, wat nu?

Wanneer je na meer dan 2 werkdagen nog niets ontvangen hebt, kun je contact opnemen met onze klantenservice. Deze kan voor je uitzoeken waar het probleem zich bevindt. Hou er rekening mee dat PostNL alleen bezorgt op dinsdag tot en met zaterdag. 


Je kunt bellen op 010-2140601 of mailen naar klantenservice@slimstuderen.nl.


Tip: kijk even goed in je bestelbevestiging of jouw boekje al beschikbaar is, vaak kan je de boekjes al eerder kopen dan wanneer ze daadwerkelijk beschikbaar zijn.

 

 

Wanneer heb ik de verslagen in huis?

De levertijd is afhankelijk van de verschijningsdata van de producten die je besteld hebt. Alle verslagen worden naar je verstuurd zodra ze beschikbaar zijn. De specifieke verzenddata vind je ook in je bestelbevestiging.

Heb je meerdere producten besteld met verschillende verschijningsdata? Dan verzenden we deze op de data dat ze beschikbaar zijn. Je kunt dan meerdere enveloppen van ons ontvangen. Uiteraard betaal je hiervoor geen extra verzendkosten.

Na verzenden zijn de verslagen de volgende dag bij je in huis, afhankelijk van de bezorging van PostNL. De bezorging van PostNL vindt als volgt plaats:

 

95% van de samenvattingen die voor 19:00 worden besteld, worden de volgende werkdag afgeleverd.

5% van de samenvattingen die voor 19:00 worden besteld, worden na twee werkdagen afgeleverd.

 

Hou er rekening mee dat PostNL alleen bezorgt op dinsdag tot en met zaterdag. 

Hoe kan ik mezelf registreren?

Bovenin de webpagina kun je kiezen voor 'registreer'. Je kan hier je gegevens invullen en kiezen voor 'verstuur' om je account aan te maken.

Het is niet verplicht om voorafgaand aan je eerste bestelling te registeren, je kunt dit ook nog gewoon tijdens je bestelling doen.

Wat is het wachtwoord dat ik moet opgeven bij registratie?

Het wachtwoord wat je op moet geven, mag je zelf verzinnen. Je kunt je wachtwoord en emailadres na het aanmaken van je profiel eenvoudig wijzigen. Mocht je je wachtwoord ooit vergeten dan kun je dit eenvoudig via de website resetten.

Hoe kan ik betalen?

Je kunt bij SlimStuderen.nl op drie manieren betalen:

Automatische incasso

Je machtigt SlimStuderen B.V. om éénmalig het bedrag van de bestelling van je rekening af te schrijven. Je vult hiervoor bij je bestelling je rekeningnummer in. Wij nemen jouw order direct in behandeling en schrijven het geld na enkele dagen van jouw rekening af. Deze betaalmethode is gratis.

iDEAL

Uiteraard kan je bij SlimStuderen.nl ook met iDEAL betalen. Ook bij deze betaalwijze nemen wij jouw order direct in behandeling. Voor deze betaalmethode brengen we € 0,50 in rekening.

Creditcard

Tot slot kan je ook met je creditcard betalen. Net als bij de andere betaalmethodes nemen wij jouw order hierbij direct in behandeling. Voor deze betaalmethode brengen we € 0,50 in rekening.

Tip: automatische incasso is de meest voordelige manier van betaling!

Moet je toch handmatig betalen n.a.v. bijvoorbeeld een mislukte incasso? Dan kun je dit overmaken naar het rekeningnummer (IBAN) van SlimStuderen B.V.: NL81 ABNA 0590 3250 00.

Moet ik verzendkosten betalen?

Voor het verzenden van de verslagen betaal je een bijdrage van €1.95. Dit bedrag ligt lager dan de werkelijke posttarieven en dan de bedragen die worden gehanteerd door andere aanbieders.

Wanneer je de verslagen ophaalt bij een van onze verkooppunten, betaal je uiteraard geen verzendkosten.

Wil je jouw verslagen kopen bij een verkooppunt? Kijk dan op deze pagina voor een lijst met onze verkooppunten.
 

Waar hebben de verslagen van SlimStuderen.nl betrekking op?

De verslagen van SlimStuderen.nl hebben betrekking op de verplichte literatuur en colleges van de verschillende vakken.

Aanvullende informatie over de inhoud, aantal pagina's en aanpassingen ten opzichte van eerdere jaren is terug te vinden onder 'meer weergeven' bij het desbetreffende verslag in de shop.

Heb je een specifieke vraag? Neem dan gerust even contact op met onze klantenservice.

Wat gebeurt er volgend collegejaar met mijn abonnement?

Dit is afhankelijk van jouw situatie. Wanneer wij samenvattingen aanbieden voor jouw aankomende studiejaar, zetten we jouw abonnement automatisch om in een abonnement voor het nieuwe collegejaar. Als je dit jaar een bachelor 2 abonnement had, ontvang je volgend jaar automatisch de samenvattingen van bachelor 3.

Wanneer jij nu in (bijvoorbeeld) bachelor 3 zit en wij geen samenvattingen aanbieden voor de master, dan wijzigen we jouw abonnement in een lifetime abonnement, wat inhoudt dat je (na afloop van je studie) toegang krijgt tot alle samenvattingen van de studie, zodat je deze als naslagwerk in je verdere carrière kunt gebruiken.

Mogelijk wijzigt de prijs van je abonnement. Hierover sturen we jou in augustus uiteraard een informerende mail. Mocht je dan onverhoopt besluiten om je abonnement stop te zetten, dan kan je ons dat eenvoudig per mail laten weten voor 1 september.

Mag ik mijn abonnement stopzetten per 1 juli omdat er hierna geen boekjes meer uitkomen?

Onze abonnementen hebben een vaste looptijd van 12 maanden. Dit betekent dat je in de eerste 12 maanden na afsluiten van je abonnement je dit niet kunt opzeggen. Na afloop van deze 12 maanden is je abonnement maandelijks opzegbaar en kan je dus zelf bepalen per welke maand je dit abonnement opzegt.

Uiteraard hebben wij met het bepalen van de prijs van een abonnement rekening gehouden met het feit dat je in de zomer minder of geen producten ontvangt, zodat je met een abonnement nooit te veel betaalt en altijd voordeliger uit bent dan bij het aanschaffen van losse samenvattingen.

----

Bij het afsluiten van je abonnement voor collegejaar 2017/2018 kon je kiezen tussen een betaling per maand of een betaling per jaar. In beide gevallen heb je echter een abonnement afgesloten voor het collegejaar 2017/2018 dat loopt tot en met 31 augustus 2018. Dit betekent dat de maandelijkse incasso doorloopt tot en met augustus 2018. Uiteraard hebben wij met het bepalen van de prijs hier rekening mee gehouden, zodat je nooit te veel betaalt.

Wat is een Online Cursus?

Met een Online Cursus kan je altijd en overal oefenen voor je tentamens! De stof wordt hier nog een keer uitgelegd met behulp van voorbeelden, samenvattingen, oefenvragen en video’s met uitleg door een repetitor. Zo krijg je de stof nog een keer op een andere manier uitgelegd en kan je controleren of je het allemaal hebt begrepen, waar en wanneer je ook bent. Zo ga je een stuk relaxter je tentamen in!

Wat is het Lifetime Abonnement?

Met een Lifetime Abonnement ben jij na het afstuderen altijd up-to-date met alle relevante stof binnen jouw vakgebied. Je hebt onbeperkt digitaal toegang tot alle samenvattingen voor elk vak wat je hebt gevolgd gedurende jouw studie of nieuw gegeven wordt. Voor maar 48 euro per jaar blijf jij op de hoogte van alle (academische) ontwikkelingen binnen jouw vakgebied! 

Let op! Lifetime Abonnementen kunnen alleen worden afgenomen door oud-klanten van Slimstuderen.nl en Capita Selecta.
 

Wat is het bankrekeningnummer van SlimStuderen.nl?

Het rekeningnummer (IBAN) van SlimStuderen B.V. is NL81 ABNA 0590 3250 00 te Rotterdam. 

I have placed an order but I still have not received anything. What should I do?

If you still have not received anything after more than 2 working days, you can contact our customer service. Customer service will figure out where the problem is located. 

You can call at 010-2140601, or you can (if customer service is not available) send an email to: klantenservice@slimstuderen.nl.

 

 

When will I receive my summaries?

The delivery time depends on the release date of the products you have ordered. All summaries will be shipped once they are available. The specific shipping dates can also be found in your order confirmation. 

Have you ordered multiple products with different release dates? Then we will send these to you the day they become available. It is possible that you then receive multiple envelopes from us. Of course you do not have to pay extra shipping costs for this.

After shipment, you will receive the summaries the next day, depending on PostNL's delivery. Please note that PostNL only delivers mail from tuesday until saturday.

Hoe werken de digitale samenvattingen?

Wanneer je een samenvatting bestelt, kan je aangeven op welke wijze je deze wilt ontvangen. Hierbij zijn er verschillende mogelijkheden:

  1. - Alleen op papier
  2. - Op papier én digitale toegang
  3. - Alleen digitaal
  4.  

Wanneer je kiest voor een van de laatste twee opties, krijg je ook digitale toegang tot je samenvatting. Je ontvangt zodra je samenvatting beschikbaar is direct een email om je account aan te maken om je samenvattingen digitaal te kunnen lezen.

Jouw samenvattingen zijn gedurende het hele collegejaar beschikbaar. Aan het eind van het collegejaar verwijderen wij de documenten. Het is niet mogelijk om een digitale samenvatting uit te printen.


Je kunt de samenvatting lezen via het internet (slimstuderen.mydox.nl) of in één van onze apps voor je telefoon, tablet of Windows 10 PC. Zoek even op SlimStuderen in de appstore en je vindt onze apps vanzelf! Op dit moment zijn onze apps alleen beschikbaar in de Nederlandse appstore.

 

Zijn er zaken onduidelijk, aarzel dan niet om ons even te bellen op 010 214 06 01 of te mailen via klantenservice@slimstuderen.nl!

How can I register myself?

At the top of this page you can click "Register". Here you can fill in your details and click "Register" to create your account.

It is not mandatory to register before placing your first order, you can also register when proceeding to checkout. 

What is the password I need to enter when registering?

You can create your own password when registering. After creating your profile, you can easily change your password and email address. If you ever forget your password, you can reset it by filling in your email address under "Forgot password?".

How can I pay?

There are three ways to pay at SlimStuderen.nl:

Direct Debit

You authorize SlimStuderen.nl to withdraw the total amount of your order from your bank account. In order to do this, you fill in your bank account number when placing your order. When choosing Direct Debit we will process your order immediately. The money will be withdrawn from your bank account in a few days. This payment method is free of charge.

iDEAL

It is also possible to pay using iDEAL (this is a specific payment method used in the Netherlands and usually only available to you when you have a Dutch bank account). When you choose iDEAL we will also process your order immediately. We charge € 0,50 for this payment method.

Creditcard

Finally, it is possible to pay with your creditcard. When you pay with your Mastercard or VISA, we will also process your order immediately. We charge € 0,50 for this payment method.

Tip: Direct Debit is the easiest and cheapest way to pay for your summaries!

What is an Online Course?

With an Online Course you’ll be able to study for your exams anytime, anywhere! The course material will be explained once again through examples, summaries, example questions and video’s in which main topics are explained. This way you’ll cover all the necessary topics once again, and you’ll be able to check whether you’ve understood everything correctly. This way, taking exams will not be as stressful!

Do I have to pay shipping costs?

For the shipment of your summaries you pay a contribution of €1.95. This amount is lower than the actual postal rates and than the amount charged by other providers. 

When picking up the summaries at one of our sales points, you obviously do not have to pay shipping costs.

Do you want to buy your summaries at a sales point? Have a look at this page for a list of our sales points.

What is summarized in SlimStuderen.nl summaries?

SlimStuderen.nl summaries summarize the compulsory literature and the lectures of various subjects.

Additional information about the content, the amount of pages, and modifications compared to previous years can be found by clicking "view more" below a summary in our webshop.

Do you have a specific question? Feel free to contact our customer service.

What happens to my subscription during the next academic year?

This depends on your situation. If we do provide summaries for your next academic year, we will automatically convert your subscription to one for the next academic year. For example, your subscription for the second year of your bachelor will be extended as a subscription for the third year of the bachelor.

 

On the other hand, if you are currently in the second year of the bachelor and we do not provide summaries for the third year of the bachelor, your subscription will be changed to a lifetime subscription, which means you will have access (after your study) to all summaries of your study so you can continue to use them in your career.


It is possible that the price of this subscription changes. More information about this will be supplied to you in August per mail. If you decide to cancel your subscription as a result of a price increase, you can request the cancellation per mail before the first of September.
 

Can I cancel my subscription on the first of July, because no summaries will be released after this date?

Our memberships have a minimum period of 12 months. This means that it is not possible to cancel your membership within the first 12 months. After this period, your membership can be cancelled at the end of each month.

Needless to say, when setting the prices for a membership we have taken into account the fact that you receive less or even no summaries in the summer, to ensure you do not pay too much and always get a better deal with a subscription than by buying all the summaries separately.

What is your bank account number?

Our bank account number (IBAN) is NL81 ABNA 0590 3250 00 in Rotterdam. 

Where can I find summaries of previous periods?

You can find summaries of all periods by selecting your study in our menu. You can then select the year and period for which you want to see the summaries. 

What is a Lifetime Subscription?

Stay up-to-date with all the relevant course-material within your field of expertise with a Lifetime Subscription! A Lifetime Subscription grants you unlimited digital access to all the summaries for every course you have taken during your studies or is newly added. For only 48 euros a year you’ll be able to keep up with all the (academic) developments within your field of expertise. 

Lifetime Subscriptions can only be bought by those who have purchased SlimStuderen.nl Capita Selecta products before.
 

How do the digital summaries work?

When ordering a summary, you can choose in which way you want to receive it. We offer three different options:

- Only hardcopy
- Both hardcopy and digital
- Only digital

When you select one of the two last options, you will get digital access to your summary. We will send you an email when the summary is available. All you have to do is create an account and start reading your digital summary.

All digital summaries are available until the end of the academic year. At the beginning of the new academic year, we will remove the summaries. It is not possible to print the digital summaries.

The digital summary can be read online (slimstuderen.mydox.nl) or even better in one of our apps for your phone, tablet or Windows 10 PC. Just look for SlimStuderen in the app store en you can start studying right away! Please be aware that unfortunately our apps are only available in the Dutch app store.

Should you have any further questions, please dont hesitate to call us at 010 214 06 01 or send an email to info@slimstuderen.nl!

 

Why SlimStuderen.nl?

  • Easy online ordering
  • High-quality summaries
  • Available well before the exams
  • Order before 19:00 for same day shipping

Are you missing a summary?

Are you looking for a summary and you cannot find it on our website? Do you think that we should certainly offer summaries for your course? Let us know directly by sending an email to info@slimstuderen.nl. We will take all suggestions into consideration.

Wij gebruiken cookies om uw gebruikerservaring te verbeteren. Door gebruik te maken van deze website gaat u hiermee akkoord. Lees meer.